Saturday, December 24, 2011

It's okay even if it hurts

 بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم 

Assalamualaikum...

Hari ini cuaca tidak cerah,
cuaca mendung...
dan hujan gerimis hingga ke petang..

Tasik FKAB pun dibasahi tetesan hujan,
sejuk...sepi...
menatap hamparan langit terbentang luas,
merenung masa depan
hari ini membuat suatu langkah...penting...
mungkin??

Telah lama ia tersimpan di sudut hati,
selama ini sekedar melihat, melirik, belum waktunya lagi
bila tahun terus berlalu,
dan ia masih disana
apa yg bisa kulakukan??

Ya Allah...aku lemah...
tolong kuatkan diri ini,
segala sesuatu telah Engkau tetapkan,
aku hanya bisa merencana
Engkau lah yg tentukan segalanya

Mungkin dia bukan jodoh saya??
mungkin...
Ya Allah berikanlah ia jodoh yg terbaik, yg sepadan dengannya,
begitu pula dengan saya...
Saya ingin jadi baik,
kirimlah seseorang yg bisa membimbing saya untuk lebih dekat kepadaMu..
Amin...

It's okay even if it hurts...now...
but i'm okay...ehmm...i'll be okay...
cause Allah is always by our side..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...